Az Ősi rúna többszemélyes játékban csak egy célpont ellenfélre hat, kivéve páros játékban, ahol az ellenfél páros mindkét tagjára hat.
Ha a Változó környezettel kezdésként Ősi rúnát kérek, az nem tudja letiltani azokat a szabálylapokat, amik a játék elején csinálnak valamit (pl. Zarknod börtönében, A bőség zavara, Lépéselőny stb.). A HKK Kódexben pontosan le lesz írva az idevonatkozó szabály, most idézzük a Kódex idevonatkozó részét: 28.2. A paklik megkeverése után a játékosok egyszerre felfedik szabálylapjukat és/vagy követőjüket. 28.3. A szabálylapok és követők egyszerre kezdenek működni. 28.4. A szabálylapok és követők által kialakított helyzetet értékelni lell, majd meg kell határozni, hogy mely játékos hány lappal, továbbá milyen maximális és aktuális életponttal kezdi a játékot. 28.5. Ezután szintén egyszerre életbe lépnek, illetve használhatók a szabálylapoknak és követőknek azon képességei, amelyek a játék kezdetén lépnek működésbe, illetve ekkor használhatók. 28.6. Ezután a játékosok felhúzzák a kezdőkéz lapjait, majd eldöntik, hogy ki kezdje a játékot.
(AK145) Az Ősi Rúna az egyetlen nem ŐV-s lap, ami használható Ősök Városa versenyen.
(AK130) A Semleges csatamező pontosan úgy működik a Bűvös erdő szempontjából, mint az Ősi rúna. Vagyis három Bűvös erdő esetén, az ellenfelem csak eggyel kevesebb lapot húz. Másik Semleges csatamező esetén pedig mindkét játékos kivehet hét lapot az ellenfele paklijából.
(AK61) Mindketten négy lappal kezdünk, ha én Egérúttal az ellenfelem pedig Ősi rúnával játszik. Az, hogy az Egérútra nem hat az Ősi rúna, nem azt jelenti, hogy az ellenfélnek nincs szabálylapja, hanem csak azt, hogy a szabálylapjának hatása nem érvényesül.
(AK86) A Pihenő ugyanúgy nem hat A szabadság árára, mint az Ősi rúna.