Az Illúziósárkány szövegében a "csere és harci fázis között" a harci fázis elejét jelenti a támadók kijelölése előtt.
(AK120) Minden jelző idézési költsége 0, azonban ez alól a régi Illúziósárkány kivétel volt. A mai versenykörnyezetben azonban és sok problémát okozhat, így mostantól mind az új, mind a régi Illúziósárkány jelző idézési költsége 0.
(AK3) Tsalez Lau'pez elveheti az Illúziósárkány lehelet képességét, de azt, hogy kikerül a játékból, nem, mert ez nem speciális képesség, hanem egy hátrány.
(AK7) Illúziósárkányt nem lehet Szimulákrummal másolni. Igaz, hogy a Szimulákrumra az van írva, hogy közvetlenül azután játszhatod ki, ha sikeresen játékba hoztál egy lényt, bűbájt, építményt, tárgyat vagy szakértelmet, de ez egy általános varázslat, és csak olyankor lehet kijátszani, amikor más általános varázslatokat is. Az Illúziósárkányt csak a csere és harci fázis között játszhatod ki, amikor nem lehet általános varázslatot használni.
(AK1) A mágiaimmunitás fogalma a szabálykönyvben túl általánosan van definiálva, ezért viták merülhetnek fel vele kapcsolatban. Olyan lényre, amely mágiaimmunitással rendelkezik, nem lehet olyan varázslatot használni, amelynek célpontjaként egy vagy több lényt kell megjelölni. Az olyan varázslatok, amelyek általánosságban őrposztra, minden lényre stb. hatnak, és valamilyen ÉP sebzést okoznak, sem sebeznek a mágiára immúnis lényen (Tűzeső, Vámpirizáció). Az olyan varázslatok, amelyek általánosan a gyűjtőbe küldenek minden (őrposztban/tartalékban) levő lényt (pl. Vulkánkitörés, Világégés) leszedik a mágiaimmúnis lényt. A teljes asztalra ható bűbájok, amelyek csak közvetve okozhatják egy lény pusztulását (pl. Éhínség, Patakvér, Agresszivitás) ellen nem véd a mágiaimmunitás. A közvetett úton varázslattól származó, de lénytől kapott sebzéstől (Óriáserő, Illúziósárkány) a mágiaimmunitás nem véd.
(AK18) Ha az Illúziósárkányt az ellenfeled őrposztjába idézed meg, az ellenfeled lesz a lény gazdája, ő irányítja.
(AK3) Az Illúziósárkány egy varázslat, amely a következő hatásokat eredményezi (a könnyebb érthetőség kedvéért): Játékba, azaz rögtön az őrposztba kerül egy sárkány jelző, amely a kör végén mindenképpen kikerül a játékból. Az Illúziósárkány varázslat kijátszása után a gyűjtőbe kerül. Ebből következően: a Halvaszületett megakadályozhatja a sárkány jelző játékba hozását. Jelzőt az Élőholt mágussal nem vehetsz vissza a kezedbe, ilyenkor az automatikusan kikerül a játékból. Tsalez Lau'pez elveheti a sárkány lehelet képességét, de azt, hogy kikerül a játékból, nem, mert ez nem speciális képesség, hanem egy hátrány. Az Illúziósárkány klónozható, de ez elég értelmetlen, mert támadni már nem fogsz tudni vele, és a kör végén úgyis a gyűjtőbe kerül.
(AK1) A Mágikus tükröt nem lehet az Illúziósárkányra használni, mivel a varázslat elmondása után a hatást már minden szempontból lénynek kell tekinteni.
(AK1) Függetlenül attól, hogy az Illúziósárkány kap egy Deus ex machinát, Teljes kvatációt, akármit, a kijátszás körének a végén mindenképpen a gyűjtőbe kerül.
(AK5) A jelzők idézési költsége (pl. Smack rabszolgái) egységesen nulla. Az Illúziósárkány, mint lény idézési költségét háromnak tekintjük.
(AK43) Idegen tollakkal egy Quwargnak átadom az Illúziósárkány speciális képességeit és hátrányait. Mivel mindkét lapon a kör vége szerepel, ezért a HKK alapszabályát követjük, mely szerint a kör végén a hatások elmúlásának sorrendjét az a játékos dönti el, akinek a köre van.
(AK54) Megakadályozhatom a Klónozás kijátszását egy Halvaszületettel. A Halvaszületett nem tesz különbséget aközött, hogy a lényt milyen módon hozom ki. Ahogy már nagyon régen is leírtuk a Kérdezz-felelekben, az Illúziósárkányt is meg lehet akadályozni a Halvaszületettel, sőt a Fantomsárkányokra is lehet vele reagálni, ekkor azonban csak az egyik fantomsárkányt akadályozza meg.
(AK3) A Halvaszületett megakadályozhatja az Illúziósárkány sárkány jelzőjének játékba hozását.
(AK49) Nem játszhatom ki olcsóbban az Illúziósárkányt és a Fantomsárkányokat, ha játékban van egy Sárkányok kora. A Sárkányok kora a sárkányok idézési költségét csökkenti. A fent említett két lap viszont varázslat, amikre nem hat a Sárkányok kora.
(AK3) Jelzőt (pl. Illúziósárkány) az Élőholt mágussal nem vehetsz vissza a kezedbe, ilyenkor az automatikusan kikerül a játékból.
(AK10) Az Arccal nem lehet kiküldeni az őrposztból egy lényt. Olyan lény támadását nem parancsolhatod meg vele, ami abban a pillanatban nincs játékban, de az utasítás lehet csak általánosságban az, hogy támadjon a lény (a döntést a gazdájára hagyva), vagy konkrétan meg is határozhatod, hogy mire támadjon a lény. Csak az Arc használatának pillanatában érvényes ellenfelet határozhatsz meg. Ha az ellenfélnek csak egyetlen lénye van, és neked van egy lényed az őrposztban, nem mondhatod, hogy a lény téged támadjon. Más kérdés, ha előtte ráraksz a lényére egy Láthatatlanságot. Ha persze csak annyit mondasz, hogy támadjon a lény, és a csere fázis végén az üres őrposztodba beraksz egy Illúziósárkányt, a lénynek nem lesz más választása, mint a sárkányt megtámadni.
(AK81) Nem akadályozhatja meg Az esszencia elnyelése Az őrület fanatistáit. Ez az eset mindenben hasonlít arra, amit a Krónika 69. számában írtunk Az Alattomos fekete csápról és az Illúziósárkányról. Vagyis adott egy lap, ami a lények kijátszását akadályozza meg, és adott egy varázslat, aminek eredményeképpen játékba kerül egy vagy több jelző lényem. Mivel itt varázslatot játszok ki, ezért Az esszencia elnyelése ezt nem akadályozhatja meg.
(AK69) Nem akadályozhatom meg Kamazunga Lopotomosszal az Illúziósárkányt, mivel az Illúziósárkánynál nem lényt játszok ki a kezemből, hanem varázslatot. Ugyan ez a helyzet a pl. a Védőangyallal, Farkastestvérekkel és a Fantomsárkányokkal is. Szintén csak lény lapot akadályoz meg az Alattomos fekete csáp jelzője is, ezért az említett varázslatokat a csápjelző mellett is ki lehet játszani.