(AK9) Egy Rájanyék kijelöli ellenfeleként egy lényemet. Ekkor Tsalez Lau'pez elveszi a Rájanyék mérgezését. A Rájanyék ezek után már nem fog mérgezni, mivel egy lény akkor mérgez, ha a közelharc sebzés kiosztásának pillanatában rendelkezik a mérgezés képességgel.
(AK3) Elveheti-e Tsalez Lau'pez egy képesség részét (pl. az Óriás csontváz nem támadhat, ha használta speciális képességét)? Nem, Tsalez Lau'pez képessége nem egy varázsradír, amivel azt radírozunk le egy kártyáról, amit akarunk. Az, hogy az Óriás csontváz nem támadhat, ha képességét nem használta, nem speciális képesség, hanem egy speciális képesség használatának a következménye. Ami a kártya szövegmezőjébe van írva (persze a színesítő szövegen kívül) nem mind speciális képesség! A speciális képességek leírását ld. a szabálykönyvben.
(AK3) Tsalez Lau'pez elveheti az Illúziósárkány lehelet képességét, de azt, hogy kikerül a játékból, nem, mert ez nem speciális képesség, hanem egy hátrány.
(AK10) Hogyan lehet megismerni, hogy mi egy lényen a kihozási feltétel, speciális képesség, vagy valami más? A kihozási feltétel valami olyan feltételt határoz meg, amelyet a lény (vagy egyéb lap) asztalra rakásakor teljesíteni kell, különben a lény nem hozható játékba, akár kézből játsszuk ki, akár a gyűjtőből hozzuk játékba közvetlenül. A kihozási feltételben vagy szerepel az, hogy "kihozási" ill. "kijátszási" feltétel, vagy azt írjuk, hogy kijátszásakor xy feltételnek teljesülnie kell. Ez nem speciális képesség, hatás, vagy ilyesmi, Tsalez Lau'pez nem veheti el. Vannak lapok, amelyek valamilyen hátránnyal rendelkeznek: a leggyakoribb, amikor az előkészítő fázisban teljesülnie kell valamilyen feltételnek (pl. szörnykomponens, varázspont költése). Ilyen az Orgyilkos. De ide soroljuk Flavius -1 támadását is a csontvázak ellen. Ezek - már csak azért sem, mert nincsenek felsorolva a szabálykönyv idevágó rovatában - szintén nem minősülnek speciális képességnek, tehát szintén nem lehet őket elvenni. (A hátrányt legkönnyebben onnan ismered meg, hogy megnehezíti a lap játékban tartását, illetve gyengíti a lapot - ezért hátrány.) Speciális képesség minden olyan képessége a lényeknek, amely a szabálykönyven az adott fejezetben fel van sorolva. Speciális képességet csak akkor lehet az előkészítő fázisban használni, ha a képesség szövege ezt kimondja.
(AK2) A speciális képességek leírása a 24. oldalon kezdődik, és beletartoznak a harci képességek és a permanens képességek is. Tehát a repüléstől kezdve a mágikus védelmen keresztül a tűzleheletig bármit elvehet Tsalez Lau'pez. Ezenkívül a kalandozók szintlépés által elnyert képességét is elveheti. Ha a kalandozó szintlépését elveszti, majd később újat kap helyette, a Tsalez Lau'pez által elvett képességet ekkor sem kapja vissza.
(AK10) A gyűjtőbe kerülő lapoknak nincsen memóriája. Ha egy lap a gyűjtőbe kerül, azonnal leesik róla minden rátett lap, jelző, és megszűnik minden őt ért hatás (pl. átszínezés). Tehát ha Tsalez Lau'pez elveszi a Sötét motyogó képességét, a motyogó a gyűjtőbe kerülésekor visszakapja a képességét, és vissza lehet venni az előkészítő fázisban.
(AK 30) Neves kalandozók: Alex Vampirsson, Annak, Aquan, Aritma, Arnilla, Asylum, Azbesztagyú Arktisz, Bean-sidhe, Belladonna, Betonfal, Borax király, Caramella, Connor Wartause, Csákányos Blendor, Csala-csíny Csilla, Csillagbajnok, Dálámár, Darkseid, Daronel, Diána, Don Caloni, Dort Amessix, Dögvész, Éjmágus, El Dongo, Eliana, Ervdő, Estariol, Ezeréletű, Fantalas, Flavius, Fullánk, Gandor, Grath Morphus, Gwendolen, Haarkon, Harq al-Ada, Helvir, Higany Hugó, Hófehérke, Hurleon, Ifjabb Lord Kovács, Igazságtevő, Igor, Ithril, Jerikó, Kaporszakáll, Kis Vagabund, Kloin Drungas, Kopernik, Korgó Szikra, Kőfejű Beldor, Kri Wu She, Kyra, Lady Olívia, Lavinia Lobara, Linkor Csumovszkij, Loidin Haptitus, Lord Korell, Lord Kovács József, Lusta Gurbag, Maigner Lopotomos, Malvina Lobara, Mandhal di Mehr, Mantrion, Martian, Mennydörgő Kénsav, Monukonstrumatik Abarrun, Niagren, Nord, Ommó, Ortevor, Orzag, Őrült Trax, Patkány Rénó, Pelegrin, Pooyan, Qriklix, Ragyogó Ron, Redyque, Rius, Sardullah Sharpa, Setét Patkány, Sighter, Sihaya, Síkok Vándora, Silistra, Siol von Uman báró, Sir Magic Master, Sir Tobias, Sistergő Pumpa, Smack, Sörtehajú Ninsai, Sutor Kragoru, Syndel, Sysania Selune, Szellőléptű Elvatar, Szertelenke, T. Vlagyimir, Takonypóc, Thor, a sárkányölő, Tomboló Ovgar, Tsalez Lau'pez, Uwalla, Vangorf gróf, Vérhörgő Mamulut, Wulf Gretta, Yasmina, Ygrodon, Zan-csemete, Zoodroo Tint, Zoola, Zu'lit, Zurgblug.
(AK3) Az Illúziósárkány egy varázslat, amely a következő hatásokat eredményezi (a könnyebb érthetőség kedvéért): Játékba, azaz rögtön az őrposztba kerül egy sárkány jelző, amely a kör végén mindenképpen kikerül a játékból. Az Illúziósárkány varázslat kijátszása után a gyűjtőbe kerül. Ebből következően: a Halvaszületett megakadályozhatja a sárkány jelző játékba hozását. Jelzőt az Élőholt mágussal nem vehetsz vissza a kezedbe, ilyenkor az automatikusan kikerül a játékból. Tsalez Lau'pez elveheti a sárkány lehelet képességét, de azt, hogy kikerül a játékból, nem, mert ez nem speciális képesség, hanem egy hátrány. Az Illúziósárkány klónozható, de ez elég értelmetlen, mert támadni már nem fogsz tudni vele, és a kör végén úgyis a gyűjtőbe kerül.
(AK3) Tsalez Lau'pez nem veheti el egy lény negatív képességét (pl. Tguarkhan komponenszabálása, Orgyilkos fenntartása, T. Vlagyimir kézdobatása stb.). Ezek a negatív tulajdonságok nem speciális képességek, hanem a lény erejét ellensúlyozó hátulütők (hátrányok). A Tguarkhan komponenszabálását és az Orgyilkos VP fizetségét afféle állandó költségnek is hívhatjuk, amit körönként ki kell fizetni.