17

Megjelenés éve:

Értékeld!

- Kinézet -

- Használhatóság -

- Eredetiség -

Kiegészítő megjegyzések a lap működéséhez:

(AK4) Ha van aktív Elit palotaőrünk, akkor nem lehet lerombolni a Tektonikus kvatánst, de ha lénnyé alakul, és így támadják, meg lehet ölni, mert ez nem rombolásnak minősül. Az, hogy a kvatáns ilyenkor egyszerre lény és épület, azt jelenti, hogy Villámsújtást, Ongóliant diszkoszvetést, Tisztítótüzet, Falvastagítást és minden hasonlót lehet rá használni. Nem jelenti azonban azt, hogy a játékos választhat, hogy épületként rombolja, vagy lényként támadja: ha a kvatáns lénnyé alakult, a harci fázisban csak lényként lehet támadni.

(AK5) Ha a saját szörnyedet lövöd le, pl. egy Tisztítótűzzel, akkor is az ellenfél kapja a szörnykomponenst.

(AK62) A vipera képessége, a Mélységi grittangéhoz hasonlóan a maximális életpontra vonatkozik, tehát nem küldheti gyűjtőbe harci képességével a Pyrk vipera a négy életpontos lényeket, ha előtte Tisztítótüzet lövök beléjük.

(AK27) Sutor Kragoru tornya szerint a mágikus védelmű lényeket nem lehet varázslattal vagy hatással megsebezni, azaz ki lehet játszani rájuk a Tisztítótüzet vagy Gömbvillámot, de azok nullát sebeznek. Pestist is át lehet rakni rájuk. Ez felvet egy további kérdést is: kifejti-e a hatását a Pestis egy mágikus védekezésű lényemre, ha van aktív Sutor Kragoru tornya ? A válasz erre is igen, mivel a Pestis nem sebez, hanem egy -1 ÉP-t és -1 sebzést képviselő jelzőt ad, a torony pedig csak a sebző varázslatoktól véd.

(AK48) Mantrion a gyűjtőbe kerül, ha kijátszok egy Patakvért, majd Mantrion átvállalja egy varkaudarom sebződését, amire Tisztítótüzet játszottak ki. A Patakvér szövege szerint minden olyan lény a gyűjtőbe kerül, akit egy másik lény megsebzett. Ez alapján a Patakvér nem csak a lények ütésére vonatkozik, hanem bármilyen lény által okozott sebzésre, pl. Varkaudar íjász képessége stb. A fenn említett esetben Mantrion saját magát sebezte meg, így a gyűjtőbe kerül. Viszont, ha a varkaudaromat lény sebezte meg, és Mantrion a teljes sebzést átvállalja, akkor az eredetileg megsebzett varkaudarom életben marad, mivel ő végül is nem sebződött. Hasonló a helyzet a Sziklozug és a Kőóriás esetében is. Ha valamelyik lényem átvállalja a Sziklozug sebzését, akkor őt a Sziklozug sebezte meg, tehát a gyűjtőbe kerül.

(AK20) A Mirget nem lehet feláldozni akkor, amikor éppen kerül kifelé a gyűjtőbe (pl. Tisztítótűz miatt), mivel ez a feláldozás azonnali, de nem reakció. Feláldozhatod viszont, ha épp le akarják ütni, még a sebzés kiosztása előtt.

(AK1) A Mélységi grittang elnyelési képessége az ellenfél ÉP-jére vonatkozik (ld. szabálykönyv 38.o). Tehát a lénynek nem az alap, nem az aktuális, hanem a maximális ÉP-jét kell figyelembe venni. Beleszámít a védelem bónusz, és minden egyéb rátett lap, de nem számít, hogy a lény sebződött-e már. Tehát ha egy 5 ÉP-s lény sebződik 2-t egy Tisztítótűztől, attól a grittang még nem tudja elnyelni (hiába tud már csak bicegni a hadroszaurusz, attól még mindig egy tíztonnás falat marad).

(AK48) Mantrion a gyűjtőbe kerül, ha kijátszok egy Patakvért, majd Mantrion átvállalja egy varkaudarom sebződését, amire Tisztítótüzet játszottak ki. A Patakvér szövege szerint minden olyan lény a gyűjtőbe kerül, akit egy másik lény megsebzett. Ez alapján a Patakvér nem csak a lények ütésére vonatkozik, hanem bármilyen lény által okozott sebzésre, pl. Varkaudar íjász képessége stb. A fenn említett esetben Mantrion saját magát sebezte meg, így a gyűjtőbe kerül. Viszont, ha a varkaudaromat lény sebezte meg, és Mantrion a teljes sebzést átvállalja, akkor az eredetileg megsebzett varkaudarom életben marad, mivel ő végül is nem sebződött. Hasonló a helyzet a Sziklozug és a Kőóriás esetében is. Ha valamelyik lényem átvállalja a Sziklozug sebzését, akkor őt a Sziklozug sebezte meg, tehát a gyűjtőbe kerül.

(AK28) A Kristálypraglonc egy lény, annak ellenére, hogy szörnykomponensből kell kijátszani. Azaz minden varázslat és hatás, amely egy adott lényre hat, az a pragloncra is hat, két kivétellel. Az első, hogy a sebző varázslatok és hatások 0-át sebeznek rajta. Vagyis rá lehet lőni a Tisztítótüzet, bele lehet parittyázni, meg lehet ütni lényekkel, de a sebzés minden esetben 0 lesz. A második kivételt pedig az olyan varázslatok és hatások jelentik, amelyek gyűjtőbe küldenek egy-egy lényt (pl. Járvány, Uman szelleme), vagy a játékból kiraknak (pl. Elimináció, Élőholt mágus, Kiűzetés) lényeket. Ezeket is lehet a pragloncra használni, csak semmilyen hatásuk nincs rá. Tehát lehet rá használni a Sötét kastplomot, és a kastplomjelzők erősítik is, meg lehet idézni Nagyobb idézéssel (ez esetben, ha játékban akarom tartani, ki kell fizetni mind az öt komponenst, a -2 VP itt értelmezhetetlen). A tárgyakra vonatkozó hatások és varázslatok viszont csak akkor hatnak rá, ha az a varázslat vagy hatás a gyűjtőbe küldi a tárgyat, azaz jelen esetben a pragloncot (pl. Gigaököl, Unkreáció). A többi tárgyra ható varázslatnak és hatásnak (pl. Ferratáció, Lopás szakértelem, Gnóm mágus) semmi hatása nincs a pragloncra. A lapokra illetve lapok egy csoportjára ható varázslatok és hatások (pl. A gyenge pusztulása, Déja vu, Apokalipszis, Kisebb kívánság, Teljes fordulat stb.) korlátozás nélkül kifejtik hatásukat a Kristálypragloncra. A Vulkánkitörés, a Savhurrikán és a hasonló varázslatok a lények egy csoportjára hatnak, és mivel a lények is lapok, ezért ezek is beleesnek a "lapok egy csoportjára ható" varázslatok kategóriájába, azaz ezek is leszedik a pragloncot.

(AK1) Időzítés: Általánosságban mondhatjuk, hogy a HKK-ban - bár minden hatás, varázslat azonnal létrejön - reagálásként még lehet használni kártyákat és hatásokat, amelyek az első varázslat hatását teljesen megváltoztatják vagy semlegesítik. Ha egy lényed a húzás fázis és a kör vége között sebzésnek köszönhetően a gyűjtőbe kíván vándorolni, még meg lehet menteni olyan lapokkal és hatásokkal, amelyek az ÉP-jét megnövelik. Ilyenek például az Azonnali gyógyítás, a lény saját regenerálódó képessége, a Gyógykenőcs, a Revitalizáció, a Virág szimbólum és még sok egyéb. Más kérdés, ha a sebző varázslatra a másik játékos reakcióként nem a lényét megmentő lapot használ. Például, az ellenfél Tisztítótűzzel a gyűjtőbe küldi egy lényemet, és én erre gyorsan kijátszok egy Vámpirizációt. Mivel a lényem a Tisztitótűz hatására a gyűjtőbe került, már nem vámpirizálhatok belőle. Külön említést érdemel az az eset, amikor egy játékos saját maga lényét pusztítja el (pl. A természet haragjával). Elméletileg ilyenkor az ellenfél következik, és így megfosztaná a játékost a lénye megmentésének a lehetőségétől. Azonban egy játékosnak egy lénye elpusztításakor (akár ő tette, akár az ellenfél) mindig van lehetősége, amikor legközelebb reagálhat, hogy a lényét megmentse, akkor is, ha az ellenfél időközben valamilyen más jellegű tevékenységet hajtott végre.

(AK9) Miután kijelöltem a támadókat, a Haarding-féreggel visszahúzhatom a kalandozómat, ha az ellenfél használ valamilyen általam előre nem látott azonnali varázslatot. Ha a harc valamelyik fázisa előtt egy lény elhagyja az őrposztot valamilyen okból, akkor az abban a fázisban a másik őrposztból, az ellenfél lényei által neki okozott sebzést és egyéb harci képességeket már nem szenvedi el. Persze ha mondjuk az ellenfél Piromenyétje belelehel a 4 ÉP-s kalandozómba, aztán kap egy Tisztítótüzet, akkor már hiába húzod vissza, hiszen a sebzés megtörtént.

(AK20) Ha kint van A víz síkja, az úszó lények emiatt immúnisak a tűzre. Az ellenfelem Tisztítótüzet lő egy nem úszó lényemre. Ilyenkor nem számít életmentő hatásnak a Vízelementál azon képessége, hogy úszást tud adni lényeknek. Visszamenőleg nem lehet immunitást adni. Inkább tedd rögtön úszóvá, ahogy kirakod! Persze, ha az ellenfeled rögtön lelövi, az pech.

(AK9) Alex Vampirssont lelövik Tisztítótűzzel. Ekkor Raia papnőjével Raia hívővé tehetem-e, azért, hogy tagjává váljon a Raia Közös Tudatnak, és így a papnő képessége életmentő hatásként működjön? Igen, egy lény sebzésekor bármilyen azonnali varázslat vagy hatás használható, amely a lény ÉP-jét - akár ilyen közvetett módon - megnöveli. Ezek az életmentő hatások.

(AK1) Általánosságban mondhatjuk, hogy a HKK-ban - bár minden hatás, varázslat azonnal létrejön - reagálásként még lehet használni kártyákat és hatásokat, amelyek az első varázslat hatását teljesen megváltoztatják vagy semlegesítik. Ha egy lényed a húzás fázis és a kör vége között sebzésnek köszönhetően a gyűjtőbe kíván vándorolni, még meg lehet menteni olyan lapokkal és hatásokkal, amelyek az ÉP-jét megnövelik (életmentő hatás). Ilyenek például az Azonnali gyógyítás, a lény saját regenerálódó képessége, a Gyógykenőcs, a Revitalizáció, a Virág szimbólum és még sok egyéb. Más kérdés, ha a sebző varázslatra a másik játékos reakcióként nem a lényét megmentő lapot használ. Például, az ellenfél Tisztítótűzzel a gyűjtőbe küldi egy lényemet, és én erre gyorsan kijátszok egy Vámpirizációt. Mivel a lényem a Tisztitótűz hatására a gyűjtőbe került, már nem vámpirizálhatok belőle. Külön említést érdemel az az eset, amikor egy játékos saját maga lényét pusztítja el (pl. A természet haragjával). Elméletileg ilyenkor az ellenfél következik, és így megfosztaná a játékost a lénye megmentésének a lehetőségétől. Azonban egy játékosnak egy lénye elpusztításakor (akár ő tette, akár az ellenfél) mindig van lehetősége, amikor legközelebb reagálhat, hogy a lényét megmentse, akkor is, ha az ellenfél időközben valamilyen más jellegű tevékenységet hajtott végre.

(AK59) Ha az ellenfél Tisztítótüzét egy Célpontválasztással átirányítom egy büntetéses lényembe, az ellenfél szenvedi el a büntetést. A lényem ugyanis nem a Célpontválasztástól, hanem a Tisztítótűztől hal meg. A Tisztítótüzet pedig az ellenfelem játszotta ki.

(AK10) A Bűbájlidércre hat minden olyan varázslat és hatás, mely bűbáj(ok)ra fejti ki hatását (pl. Egyszerűsítés, Mágiatörés), valamint olyan varázslatok, melyek a lények egy csoportjára hatnak (pl. Vulkánkitörés). Nem hat rá viszont az olyan varázslat, vagy hatás mely egy célpont lényre hat (pl. Villám szimbólum, Tisztítótűz).

(AK71) Az első ilyen dolog az azonnali reakciók időzítése. Régen ez nem volt olyan nagy gond, mivel csak olyan egyszerű reakció lapok léteztek, mint az Ellenvarázslat. Ma már azonban a Majd legközelebb és A hatalom torzulása korában jóval bonyolultabb lett a helyzet. A reakciók használatára vonatkozó szabály a következő: ha valaki kijátszik egy lapot, az ellenfél reagálhat rá egy reakcióval, majd ismét ő reagálhat, illetve ha az ellenfél nem reagált, akkor is reagálhat a saját lapjára. Majd amikor már senki sem akar reagálni, létrejönnek a varázslatok, mégpedig időrendi sorrendben először a legutoljára kijátszott reakció lap, majd az azelőtti, és így tovább. Nézzük például mi történik, ha én lövök egy Tisztítótüzet, az ellenfelem agybénítja, majd én ellenvarázslom az Agybénítást, és utána már egyikünk sem akar, vagy tud reagálni. Először létrejön az Ellenvarázslatom, ami megakadályozza az Agybénítást, vagyis létrejön az eredeti Tisztítótűz. Ez idáig nem túl bonyolult, de mi van azonban akkor, ha az ellenfelemnek még van a kezében egy Dornodon visszavág ? Fontos szabály, hogy amíg a reagálások zajlanak, addig bármelyik varázslatra lehet reagálni a sorban, akár az eredetire, akár valamelyik korábbi reakció lapra. Tehát ilyenkor az én Ellenvarázslatom után, az ellenfelem még kijátszhatja a Dornodon visszavágot a Tisztítótűzre. Ekkor a végeredmény az, hogy létrejön a visszavág, létrejön az én Ellenvarázslatom, nem jön létre az Agybénítás, és a Tisztítótűz sem. Ugyan az Agybénítás nem akadályozta meg a Tisztítótüzet, de a Dornodon visszavág igen. Tovább bonyolítva a helyzetet, én egy újabb Ellenvarázslattal meg tudom akadályozni a Dornodon visszavágot, amit az ellenfelem újból megakadályoz egy Megszakítással. Nekem van ugyan még egy Manacsapdám, de csak három VP-vel rendelkezem. Ekkor megtehetem azt, hogy manacsapdázom a Dornodon visszavágját, és a végeredmény a következő lesz: Létrejön a Manacsapdám létrejön a Megszakítás nem jön létre az Ellenvarázslatom a Megszakítás miatt nem jön létre a Dornodon visszavág a Manacsapdám miatt létrejön az első Ellenvarázslatom nem jön létre az Agybénítás létrejön a Tisztítótűz, mivel semmi sem akadályozta meg. Javaslom, hogy a könnyebb áttekinthetőség kedvéért mindig rakjátok ki a lapokat. Minden lapot jobbra attól, amelyikre vonatkozik. Ha egy lapra több is vonatkozik, akkor sorrendben egymás alá rakjátok őket. Ha minden lap kinn van, elindultok jobbról balra, és minden olyan lap létrejön, amitől jobbra nincs lap, vagy csak olyan van, ami nem jött létre. Az ellenfél lapjait tegyétek fejjel lefelé. Nézzük meg, mi van akkor, ha az egyik játékos nem akar reagálni már, de a másik még többször szeretne! A szabály erre korlátlan lehetőséget ad. Így lehetséges például, hogy egy varázslatomat az ellenfél kétszer manaégeti és még ellenvarázsolja is. Régen még mondtunk olyan dolgot, hogy először kell manaégetni, és csak utána lehet ellenvarázsolni, de jól átgondolva az eredeti szabályt, az a logikus, hogy ezt bármilyen sorrendben meg lehet tenni. Ugyanígy az is előfordulhat, hogy a saját varázslatomat ellenvarázsolom háromszor, például azért, hogy kevesebbet sebződjek A Mester büntetésétől. A Majd legközelebb, az Orrfricskázás és A hatalom torzulása újabb csavart hoztak a dologba, mivel ezeknek a lapoknak az ellenvarázsláson kívül más hatása is van. Például ha kijátszom egy Mágiatörést, az ellenfelem Majd legközelebbel reagál, akkor még én is reagálhatok Majd legközelebbel, mivel az első legközelebb még nem jött létre, ezért az egész reakció sorozatban használható a Majd legközelebb. Ha azonban egy is létrejön a legközelebbekből, akkor a kör további részében Majd legközelebbet már nem lehet kijátszani. Sok játékos úgy gondolja, hogy enged létrejönni egy Majd legközelebbet, vagy egy A hatalom torzulását, és az így kapott varázspontokból, vagy az így húzott lapokból akar tovább reagálni az eredeti varázslatra. Ez sajnos nem lehetséges, mivel a szabály az, hogy az összes reakció lap csak akkor jön létre, ha már senki nem akar reagálni, vagyis ha már húztam a torzulástól, akkor nem csak a torzulás, hanem az összes reakció lap és az eredeti varázslat is létrejön, nem lehet a továbbiakban reagálni rájuk. Az Orrfricskázás már ravaszabb kérdés, így annál a lehető legegyszerűbb döntést hoztuk. Amikor valaki kijátszik egy Orrfricskázást, az ellenfelének el kell dönteni, hogy költ-e rá varázspontot. Akár megteszi, akár nem, még mindkét játékos reagálhat bármilyen lappal bármire. Viszont ha nem költi el, később, amikor befejeződtek a reagálások, már nem költheti el.

Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK